ContentPublic

ساخت وبلاگ

دمنوش های موثر برای دموی مزاج ها

 

بهترین انواع دمنوش برای دموی ها از میوه های ترش و قرمز و همچنین از گیاهانی مانند بابونه تهیه می شود. استفاده از خاکشیر، عناب، ترنجبین، شیر خشت و میوه هایی مانند زرشک و آلبالو کمک می کند طبع افراد دموی به تعادل برسد. هر ماده خوراکی که رطوبت و حرارت را در بدن افراد دموی زیاد کند برای آن ها مشکل زا خواهد بود. این افراد باید در رژیم غذایی خود نیز دقت داشته باشند و بیشتر از غذا هایی مانند آش و سوپ و آبگوشت و همچنین خورشت های ایرانی استفاده کنند.

استفاده از دمنوش مناسب برای مزاج دموی در طول روز کمک می کند اگر این افراد نتوانند به طور پیوسته طبع غذای خود را تحت کنترل داشته باشند با کمک خواص دمنوش ها وضعیت بدنی بهتری پیدا کنند. وقتی دم غلبه پیدا کند باید مراقب بود مواد خوراکی تشدید کننده این مزاج مصرف نشود.

انواع مزاج ها در طب سنتی

عناصر در دنیا دارای 4 کیفیت گرمی، تری فسردی و خشکی هستند. به غلبه ی هر کدام از کیفیت ها مزاج می گویند. اگر هیچ مزاجی غالب نباشد اصطلاحاً فرد در تعادل مزاجی به سر می برد. در طب سنتی مزاج شناسی کمک می کند طبع افراد تشخیص داده شود. افراد می توانند مزاج گرم و تر یا دموی داشته باشند، ممکن است مزاج گرم و خشک، سرد و خشک و یا سرد و تر داشته باشند. در این نوشته در خصوص مزاج دموی یا گرم و تر صحبت می کنیم.

برای به تعادل رساندن افراد با طبع دموی یا همان گرم و تر باید غذا هایی با مزاج مخالف یعنی سرد و خشک مصرف شود. به همین ترتیب دمنوش برای دموی ها نیز بهتر است طبع سرد و خشک داشته باشد. انواع مرکبات و میوه های ترش برای این افراد مناسب و مفید است.

مشکلات غلبه یک مزاج در فرد

فارغ از اینکه فرد به طور طبیعی هر کدام از مزاج چهارگانه را داشته باشد ممکن است غلبه ی هر کدام از این مزاج ها علائمی بیمارگونه در فرد ایجاد کند. دموی ها افرادی گلگون صورت و مهربانند. اما، برای مثال غلبه ی دم یا خون در دموی مزاج ها باعث ایجاد حالت سنگینی سر، خواب الودگی، چرت، کند فکر و حواس ،سرخی صورت، بروز دمل و پثورات پوستی، پرخونی و خستگی بی مورد می شود. این افراد انرژی کمی دارند و به کندی می توانند کارهایشان را انجام دهند. در چنین شرایطی به تعادل رساندن مزاج باید یکی از اولویت های فردی باشد و برای این کار دمنوش برای دموی ها موثر شناخته شده است. پزشکان طب سنتی در کنار تجویز دمنوش و اصلاح تغذیه به این افراد حجامت را نیز توصیه می کنند. البته برای اقدام به آن باید زیر نظر متخصص بود.

تاثیر مزاج در انتخاب دمنوش

تا اینجا شرح دادیم که علائم مزاج شناسی چیست و چگونه می توانید غلبه مزاج دموی را تشخیص دهیم. بهترین حالت این است که مزاج افراد به سمت تعادل هدایت شود و هیچکدام از مزاج ها غلبه پیدا نکنند. عدم تعادل مزاجی علاوه بر ایجاد مشکلات جسمانی بر روح و روان فرد نیز تاثیر می گذارد و خلقیات او را تغییر می دهد. استفاده از دمنوش می تواند به اصلاح مزاج و در نتیجه به درمان بیماری های ایجاد شده در اثر غلبه مزاج کمک کند.

دمنوش برای دموی ها، صفراوی ها، سوداوی ها و بلغمی ها باید به دقت انتخاب شود. دمنوش ناسازگار با یک طبع می تواند شرایط فرد را نامناسب کند و در مقابل اگر دمنوش متناسب و سازگار با مزاج هر فرد مصرف شود تاثیرات بسیار عالی هم از نظر جسمانی و هم از نظر روانی در خلق و روحیه خواهد داشت.

دمنوش های مناسب برای دموی مزاج ها

دمنوش های مختلفی تهیه شده از میوه های قرمز و همچنین گیاهان مفید برای دموی مزاج ها توسط شرکت نیوشا عرضه می شود. مثلاً برای دموی ها خواص چای ترش چیست ؟ چای ترش طبعی سرد و خشک یعنی نقطه مقابل مزاج دموی (گرم و تر) دارد. این دمنوش به خنک شدن بدن افراد دموی کمک می کند. ترکیب چای سبز و بهار نارنج، خارمریم، شاه تره و کاسنی نیز برای دموی مزاج ها بسیار مفید خواهد بود. طب سنتی برای این افرد روغن مالی و برنامه هایی برای آرامش روانی را نیز توصیه می کند.

همچنین در فصل بهار که مزاج اکثر افراد متمایل به گرم شدن خواهد بود نوشیدن انواع دمنوش برای دموی ها برای اکثر افراد مجاز شمرده می شود. زیرا به خنک کردن بدن افراد و آماده شدن برای ورود به فصل تابستان نیز کمک می کند.

خواص دمنوش ریز میوه های قرمز

ریز میوه های قرمز چیست ؟ دمنوش ریز میوه های قرمز حاوی کرن بری، چای ترش، توت فرنگی، زرشک سیاه و آلبالو نیز به صورت یک جا تمام میوه های قرمز مفید برای افراد دموی را جمع کرده است. شاید این میوه ها در تمام فصول در دسترس افرادی که غلبه گرمی و تری دارند نباشد ولی دمنوش نیوشا این مزیت را ایجاد کرده است تا افراد دموی بتوانند در هر زمان و مکانی از خواص مفید این خوراکی ها بهره ببرند.

این دمنوش برای دموی ها به صاف شدن خون کمک می کند و از حرارت وجودی آن ها می کاهد. افرادی که مزاج گرم و تر دارند، غالباً با مشکل اضافه وزن نیز روبه رو هستند. یکی از خواص دمنوش ریز میوه های قرمز کمک به چربی سوزی و کاهش وزن است. این دمنوش کمک می کند تا ذخیره ی چربی ها نیز در بدن کند شود.

خوراکی های نامناسب برای دموی مزاج ها

نامناسب ترین دمنوش برای دموی ها آن دسته از دمنوش هایی هستند که حاوی ادویه جات تند و گرم است و یا طبع بی نهایت گرمی دارد. افراد دموی باید از خوراکی های دارای فیبر بالا استفاده کنند. بسیاری از دمنوش ها البته می توانند فیبر مورد نیاز بدن این افراد را به طور روزانه تأمین نمایند.

به طور کلی افراد دموی باید مراقب رژیم غذایی خود باشند و تا جای ممکن از مصرف کالری زیاد بپرهیزند. بهتر است این افراد با استفاده از پکیج دمنوش های لاغری میزان چربی سوزی را در بدن خود افزایش دهند. داشتن خواب کافی و ورزش منظم روزانه نیز نه تنها برای دموی مزاج ها که برای دیگر افراد با طبع های مختلف نیز لازم و ضروری به شمار می آید. میوه هایی نظیر انبه که طبع بسیار گرمی دارند و چای های گیاهی دارای طبع گرم و همچنین غذا های تند و شور برای افراد دموی مزاج توصیه نمی شوند و بهتر است از مصرف آن پرهیز کنند.

آیا دمنوش نیوشا مضر است؟

دمنوش های نیوشا همگی از مواد طبیعی و تازه تهیه می شوند و در صورتی که فردی دچار شرایط خاص و منع مصرف نوعی میوه یا گیاه خاص را نداشته باشد می تواند از دمنوش های نیوشا بدون نگرانی استفاده کند. برای انتخاب بهترین دمنوش ها متناسب با نیاز خود با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

برخی از دمنوش های نیوشا برای خانم های باردار و شیرده منع مصرف دارد، هر چند توصیه های سلامتی دمنوشی را برای وضعیت جسمانی یک فرد مفید بدانند، شرایط بارداری و شیردهی به دلیل وضعیت ویژه ای که ایجاد می کند اجازه ی استفاده از دمنوش های گیاهی را نخواهد داد. ضمناً برخی از دمنوش ها نیز برای افراد بالای 65 سال مفید نخواهد بود و تمام این شرایط برای شما شرح داده خواهد شد.

منبع: دمنوش های موثر برای دموی مزاج ها

ContentPublic...
ما را در سایت ContentPublic دنبال می کنید

برچسب : دمنوش برای دموی ها,انواع مزاج ها در طب سنتی,تاثیر مزاج در انتخاب دمنوش, نویسنده : farzaneh contentpublic بازدید : 191 تاريخ : يکشنبه 7 ارديبهشت 1399 ساعت: 16:57